Бараме од сите наши добавувачи и нивните добавувачи да ги следат нашите вредности во однос на почитувањето на човековите права, животната средина и деловната етика.
Литиум јонските батерии содржат одредени оскудни материјали, како што се тешки и ретки метали. Некои од оскудните материјали што можат да се најдат во литиум-јонските батерии и другите компоненти за електрична мобилност понекогаш доаѓаат од извори што им користат на вооружените групи во областа на потекло, директно или индиректно. Често овие материјали се нарекуваат конфликтни минерали. Volvo Trucks го проценува целиот синџир на снабдување за да се обезбеди дека танталот, волфрамот, телуриумот, златото и кобалтот што се користат во батериите на камионите доаѓаат од извори каде што нема конфликт. Групацијата Volvo ги почитува човековите права и не толерира каква било форма на детска работа или принудна работа. Ние исто така соработуваме со европската автомобилска индустрија преку иницијативата „Drive Sustainability“ (www.drivesustainability.org). Целта на оваа соработка е заеднички да поттикнеме позитивни промени во синџирот на снабдување на автомобилската индустрија во однос на човековите права и животната средина.
Досега бројот на батерии со крај на работниот век беше прилично низок, но како што го зголемуваме нашето производство на електрифицирани камиони, потребата за рециклирање и повторна употреба ќе се зголеми. За да биде подготвен за ова, Volvo Trucks работи заедно со изведувачите за отпад и другите вклучени страни за да ја максимизира стапката на рециклирање на електричните батерии. Исто така, ги истражуваме опциите за втора употреба на старите батерии за да најдеме начини за продолжување на нивниот век на траење во други примени, како што е складирањето енергија во згради.
Volvo Group го основа Volvo Energy, деловна област која ќе управува со батериите по употребата во првиот камион. Ќе има можности за пренаменување, на пр. складирање на енергијата, како и можности за репарација, реновирање и рециклирање. Внимателно го следиме развојот на технологиите за рециклирање и учествуваме во неколку проекти каде батериите за електрични возила (EV) се префрлаат на други примени, како складирање во системи за соларна енергија, откако ќе го достигнат ограничувањето за оперативен капацитет.
Ова многу варира од земја до земја. Но, достапноста на енергија од обновливи извори рапидно расте, а оваа енергија често е поисплатлива од фосилните горива. Како еден од најголемите светски производители на тешки камиони, имаме можност да работиме со други влијателни заинтересирани страни, како што се енергетските оператори. Посветени сме да го водиме патот кон иднина без фосили и затоа ја промовираме зелената енергија колку што можеме повеќе кај нашите клиенти, кај креаторите на политиките и преку различни проекти и форуми. За повеќе информации во врска со енергетскиот микс на ЕУ, погледнете го калкулаторот за влијанието врз животната средина на Volvo Trucks.
Електричните возила бараат голема количина на енергија кога се полнат. Еден начин за управување со ова е да се охрабрат корисниците да ги полнат своите возила преку ноќ и да ја рашират и балансираат побарувачката и на големите и на локалните мрежи на паметни начини. Сега се прават големи инвестиции - и се итно потребни - во развојот на инфраструктурата и создавање на повеќе станици за полнење. Првично, повеќето камиони ќе треба да се полнат преку ноќ во нивната база. Во Volvo ја нагласуваме потребата владите да воведат стимулации за инсталирање јавни станици за полнење со висок капацитет и доволно простор за камиони.
Volvo Group, Daimler Truck и Traton Group создадоа заедничко претпријатие кое има за цел да инсталира и управува со најмалку 1.700 јавни точки за полнење во близина на автопатите и во логистичките центри и зоните за истовар, во рок од пет години од почетокот на работата. Станиците за полнење ќе работат исклучиво со зелена струја и ќе нудат полнење на сите електрични возила со тешка употреба, без разлика на брендот.
Електричните камиони на Volvo ги исполнуваат и двата од следниве критериуми:
(а) повторна употреба или рециклирање до минимум 85 % по маса
(б) повторна употреба или враќање на минимум 95 % по маса
Тие ги исполнуваат овие барања со маржа заснована на ISO 22628. Достапни се извештаи кои ги прикажуваат деталите за составот на материјалот во секој од моделите на камиони и последователните стапки на рециклирање и обновување.
Кога снабдуваме камион, внимателно ја проценуваме рутата со клиентот и пресметуваме каде ќе биде потребно полнење за да се исполнат барањата за транспорт. Volvo постојано истражува нови опции и соработки во врска со полнењето на нашите возила.
Веруваме дека поголемиот дел од камионите ќе се полнат во домашната база преку ноќ првично. Како што електричните возила стануваат се почести, ќе има потреба и можност да се полнат на многу различни места, како што се места за товарење, сервисни работилници, постојки за камиони и други места каде што се паркираат камиони.
Нашите тешки камиони може да се полнат со полнач на наизменична струја (на пример, кутија за полнење) до 43 kW и со систем на директна струја (стационарна станица за полнење) која има капацитет од 250 kW
Со користење на AC полнач потребни се околу 9 часа за целосно полнење на батериите. Со DC полнач, времето на полнење се намалува на приближно 2 часа. Батеријата може да се полни побрзо до 80 % капацитет, на ист начин како паметен телефон, бидејќи полначот забавува кон крајот на процесот за да ги заштити ќелиите на батеријата.
Животниот век на батеријата е одреден од многу различни фактори. Има природно стареење со текот на времето, но тоа е исто така под влијание на тоа колку енергија поминува низ батеријата. Договорот за златен сервис не само што покрива сервисирање и одржување на камионот, туку и гарантира дека неговите батерии се функционални во текот на целиот период на договорот.
Возачот може да ја следи состојбата на полнење на групата инструменти на камионот. Може да се следи и од далечина преку порталот Volvo Connect кој ја прикажува локацијата на камионот и моменталниот статус на полнење во различни прикази. Апликацијата MyTruck на Volvo има и функција за следење на полнењето и серија други корисни функции за електрични камиони.
Договорот за сервисниот договор на Volvo за електрични камиони вклучува следење на батериите за да се осигура дека тие го одржуваат својот капацитет за време на нивниот работен век. Договорот ја гарантира и функцијата на батеријата откако ќе измине двегодишната гаранција за погонската линија што доаѓа со камионот. Животниот век на батеријата е одреден од многу различни фактори, на пример, имате природно стареење со текот на времето, но исто тој исто така е под влијание и на тоа колку енергија поминува низ батеријата. Имаме договор за услуги (Gold Service Contract) кој не само што покрива сервисирање и одржување на камионот, туку обезбедува и батерии во текот на целиот период на договорот.
Ние користиме литиум-јонски батерии. Во зависност од моделот, камионите може да се понудат со што било од 2 до 6 пакети со батерии. Секој батериски пакет има вкупна енергија од 90 kWh. Секоја батерија тежи 505 кг. Во 2022 година ја отворивме нашата прва фабрика за склопување батерии во Гент во Белгија. Фабриката ќе снабдува батерии за нашите електрични тешки камиони.
Volvo истражува и нуди решенија за повторно производство, рециклирање и втор животен век, во кои батериите може да се користат за различни намени.
DC полнење со помош на CCS2 до 250 kW (600-750 V) и AC полнење со помош на тип 2 до 43 kW.