За многу возачи на камиони, нивното возило е повеќе од работно место – тоа е втор дом. Со инвестирање во удобноста на возачот и карактеристиките што ги олеснуваат живеењето и работата во камион секој ден, бизнисите не само што инвестираат во нивната благосостојба, туку придонесуваат и за привлекување и задржување на најдобрите возачи.
„Со глобалниот недостиг на возачи, можеме да видиме дека возачите имаат поголем збор кога станува збор за спецификациите и марките на камионите“, вели Клас Нилсон, менаџер за производи за Volvo FH и Volvo FH16. „Многу возачи возат 8 до 10 часа дневно и живеат во своите кабини до седум ноќи неделно. Затоа не е ни чудо што нивото на удобност и пригодност играат голема улога во бирањето на работодавач на возачите“.
Секоја година, Volvo Trucks се среќава со стотици возачи на камиони ширум светот и им го поставува токму ова прашање. Истражувањето вклучува клиники кои вклучуваат возачи, анкети и длабоки интервјуа, среќавајќи се притоа со возачи на постојки на камиони и работни места.
„Запознаваме широк спектар на возачи, од луѓе кои само го возат камионот до оние кои исто така го користат како дом, но има и секакви возачи измеѓу“, вели Самуел Нердал, менаџер за производи за електронски и електрични решенија, Volvo Trucks.. „Преку разговори со нив, можеме да ги следиме гледиштата и ставовите и да се осигураме дека нашата развојна работа останува многу фокусирана на возачот.“
Од разговори со возачите, Volvo Trucks откри дека повеќето возачи што возат на долги релации генерално даваат приоритет на спиењето и удобноста при одмарање, додека оние во другите сегменти ја ценат удобноста на возачот и видното поле.
„Ова го правиме веќе 20 години и одговорите не се сменија толку многу“, додава Клас. „Може да се менуваат во зависност од индустриите. Возачите на задачи на долги релации им даваат приоритет на нештата, како што се креветите и просториите за готвење, додека за возачите кои често влегуваат-излегуваат од својата кабина, очигледно лесното влегување е од витално значење. Но, генерално, овие три фактори – удобноста при одморање, удобноста при возење и видното поле – се секогаш важни“.
Имајќи го ова предвид, Volvo Trucks воведе неколку нови функции и надградби за подобрување на удобноста на возачот во својата најнова палета на возила. На врвот на палетата е новата кабина Globetrotter XXL, која е 250 mm подолга и затоа овозможува повеќе простор за живеење, вклучувајќи и поширок кревет. Внатрешниот дизајн исто така е прилагоден за да се подобри просторот за живеење.
На пример, микробрановата печка сега е непречено инсталирана на предните полици на кабината. Дополнително, скалилото на предниот дел на кабината Globetrotter XXL е продолжено за да може да се користи како клупа. За возачите кои работат во собирање отпад или урбана дистрибуција, од кои се бара често влегување-излегување од кабината, сега постои Volvo FM Low Entry, кој ја спушта позицијата на возачот на ниво на улица и му овозможува на возачот да влегува и излегува лесно.
Со замена на страничните ретровизори, новиот Систем за надгледување со камери го подобрува директниот поглед за возачот, особено на кружните текови и раскрсниците. Камерите можат да придонесат и за подобрена лична безбедност кога возачот спие во кабината преку ноќ, бидејќи му овозможува на возачот да ги набљудува страните на возилото без да мора да ги отвора завесите или вратите.
Возачите имаат повеќе што да кажат кога станува збор за спецификациите и марките на камионите... а нивото на удобност и пригодност што се обезбедуваат играат голема улога во изборот на работодавач на возачот“.
Со оглед на тоа што од возачите се очекува да извршуваат повеќе задачи во еден работен ден, интерфејсите на возачот и дигиталните алатки се сè повеќе важни. За поддршка на возачите во нивната секојдневна работа, со новите камиони ќе биде достапен нов систем за навигација базиран на претплата. Возачите може да имаат корист од вградениот систем за навигација кој е безбеден, лесен за користење и брзо реагира на наредби и менувањето на возењето и сообраќајните услови.
Оваа навигација е приспособена на потребите специфични за камионите, со автоматско ажурирање на картата што овозможува ефикасна испорака на стоки. Интегриран е и со Volvo Connect* и My Business Apps, што го прави лесно и безбедно споделувањето на дестинации и маршрути помеѓу управителите на возен парк, возачите и другите трети страни.
Во My Business Apps, сите апликации од трета страна одобрени од Volvo може да се доделат на возилата во Volvo Connect што овозможува нивно користење на секундарниот екран на возачот - не се потребни паметни телефони или таблети во кабината. Со овие подобрувања, возачите може да уживаат во побезбедна, поперсонализирана и поефикасна работна средина и севкупно помодерно доживување со возење.
Еден од приоритетите во развојот на новите ентериери на кабината е да се подобри HMI (интерфејс човек-машина). Екранот во кабината е поедноставен со виџети и апликации, што го прави појасен и полесен пристапот на возачите до потребните алатки и функции кога е потребно.
Дополнително, бројот на USB-порти е зголемен од три на шест за Volvo FH и од еден на четири за Volvo FM. Големо подобрување во целиот опсег е системот за звук во кабината, кој е целосно ремонтиран со нови звучници за да се подобри севкупниот квалитет на звукот. Достапен е и со подобрен надворешен дигитален засилувач и сабвуфер за уште подобар звук.
„Звучниот систем е нешто што возачите сè повеќе го ценат, бидејќи тие поминуваат голем дел од денот слушајќи аудиокниги, радио или свои медиуми“, вели Семјуел. „Затоа, вложивме многу труд за да го подобриме и сега навистина можете да ја слушнете разликата.“ Далечинското со клучеви сега е стандардно за сите возила со функционалност за исклучување на напојувањето од батеријата. Ја олеснува заштедата на енергија и зачувувањето на животниот век на батериите на камионот. Покрај тоа, има и функционалност за проверка на светилките.
Звучниот систем е нешто што возачите сè повеќе го ценат... Затоа вложуваме многу труд да го подобриме и сега навистина може да ја слушнете разликата“.
За многу возачи, најголемата непријатност доаѓа од менталниот и физичкиот напор на долготрајно седење мирно, додека постојано се прават мали прилагодувања на брзината и насоката на возилото. За да помогне да се олесни оптоварувањето на возачот, Volvo Trucks го разви Volvo динамичкото управување, што помага да се намали потребата за такви прилагодувања за да се создаде побеспрекорно доживување со возењето.
Најновите ажурирања на Volvo динамичкото возење вклучуваат „Помош на пилот“, систем кој континуирано ја следи позицијата на камионот на патот и обезбедува лесна помош при управувањето ако возилото излезе од лентата. Исто така, го надгледува возилото напред за да обезбеди безбедно растојание. Кога се вози на падини и ридови, I-See на Volvo Trucks користи податоци базирани на карти за да ја предвиди претстојната топографија и превентивно ги избира оптималната брзина и вртежниот момент за да овозможи понепречено патување.
„Ако камионот има I-See и „Помош на пилот“, во суштина може да возите со темпомат со која било брзина и речиси во секоја ситуација, дури и на кружни патишта или во густ сообраќај“, вели Клас. „Ова не само што ја олеснува работата на возачот, туку значи и дека е побезбеден. И згора на тоа, може да заштедите и гориво“.
За да дознаете повеќе за тоа што може да направите за да привлечете и задржите возачи на камиони, прочитајте ја нашата претходна статија која опфаќа:
*Volvo Connect е систем за управување со возен парк на Volvo Trucks и ваша порта до сите дигитални услуги на Volvo Trucks.