Камиони

Anders Tenstam Mattias Hejdesten
2024-01-29
Технологија и иновации Ефикасно искористување на горивото
Authors
Anders Tenstam
Technology Specialist Aerodynamics
Mattias Hejdesten
Senior Engineering Expert Aerodynamics.

Како развојот на продолжена кабина за камион доведе до зголемена енергетска ефикасност и заштеда на енергија

Со својот уникатен аеродинамичен дизајн, Volvo FH Aero поставува нови стандарди во енергетската ефикасност и аеродинамичноста. Тоа исто така е кулминација на повеќе од една деценија истражување и развој и постојани подобрувања за да се развие што е можно поекономичен камион.

 

Најкарактеристичната одлика на новите Volvo FH Aero и Volvo FH16 Aero е продолжениот преден дел, што претставува мало отстапување од конвенционалниот дизајн на камионот со кабина над моторот. Овозможува и подобрени аеродинамични перформанси, а во комбинација со претходните подобрувања, новиот досег ја подобрува потрошувачката на гориво до 5 %*. Ова го прави најаеродинамичен и енергетски најефикасен дизајн на Volvo Trucks досега.
 

„Од гледна точка на аеродинамичноста, сакаме свиоците да бидат што е можно помазни и позаоблени, но до неодамна бевме ограничени со законската регулатива во однос на должината на возилата“, рече Андерс Тенстам, Виш експерт за аеродинамична технологија, Volvo Trucks. „Сега имаме можност да го прошириме предниот дел на кабината и да ја зголемиме заобленоста. Ова не само што ќе ја подобри аеродинамичноста на кабината, туку и ќе помогне максимално да се искористат сите други подобрувања што ги направивме во целото возило.“

 

Како долгорочното гледање на работите му користеше на аеродинамичниот развој


Иако продолжениот преден дел е овозможен со промените во законодавството на ЕУ во врска со должината на камионот, потеклото на Volvo FH Aero датира од многу пред тоа. Всушност, инженерите на Volvo Trucks истражуваат нови концепти и идеи за подобрување на Volvo FH повеќе од една деценија. Првиот чекор беше внатрешно да се создаде посебен субјект што се фокусира на напредно инженерство. Наместо да се истражува правењето мали, изолирани дополнителни подобрувања за итно објавување, директивата на новиот тим беше да се направи долгорочен, сеопфатен пристап кон целото возило.
 

„Ние обично се трудиме да не се ограничуваме премногу затоа што е навистина важно да создадете простор за новите идеи да излезат на површина“, рече Андерс. „Ако работите со повеќе проекти според строги временски планови, тогаш треба да направите список на приоритети, а обично страда долгорочното напредно инженерство. Наместо тоа, преземаме поширок пристап и се обидуваме истовремено да истражуваме различни концепти кои подоцна можеме да ги комбинираме за да создадеме решение што е поголемо од збирот на своите делови.“

Со проширување на предниот дел на кабината, Volvo Trucks успеа да ги заобли аглите и да ја зголеми заобленоста.

Како се сумираше цела деценија истражување

Централно место во пристапот на Volvo Trucks кон аеродинамичноста е принципот на поедноставување, каде што сите различни делови од возилото се гледаат како меѓусебно поврзани и зависни еден од друг. Со други зборови, аеродинамичните подобрувања кон задниот дел на возилото ќе имаат уште поголемо влијание доколку аеродинамичноста на предниот дел е оптимизирана.

„Ако го направите предниот дел поаеродинамичен, тоа значи дека протокот на воздух се собира поблиску до каросеријата на камионот, што значи дека подобрувањата во долниот дел ќе се исплатат уште подобро“, објасни Андерс. „Спротивно на тоа, подобрувањето во горниот дел може делумно да биде поништено од какви било несовршености на долниот дел. Затоа е тешко да се изолираат поединечни промени и да се очекува тие да направат голема разлика. Наместо тоа, треба да мислите на аеродинамичноста како пакет.“
 

Усовршувањето на сите различни компоненти е во фокусот на Volvo Trucks уште од 2012 година, а многу од неговите аеродинамични концепти веќе беа воведени во 2022 година. Ова вклучува дополнителни заптивки на разделните линии на предната страна од кабината, затворање на скалилото и поблизок периметар на лакот на тркалото.
 

Законите на ЕУ кои дозволуваат подолги кабини првпат беа предложени во 2013 година, пред да стапат во сила кон крајот на 2019 година. Поради својот долгорочен пристап, Volvo Trucks беше во можност да ги предвиди претстојните закони и да ги истражи можностите што ќе ги отвори во однос на дизајнот на кабината во раната фаза. Како таква, новата продолжена предна кабина е развиена во однос на овие рани подобрувања. Всушност, тоа помага дополнително да се подобрат овие карактеристики и го комплетира пакетот. „Тоа е случај на 1 + 1 = 3“, рече Андерс. „Секое од овие аеродинамични подобрувања само по себе ќе создаде заштеда на гориво, но кога ќе ги соберете сите заедно, вкупните заштеди се уште поголеми.“
 

Какви дополнувања може да се направат за дополнително да се подобри енергетската ефикасност? 

Покрај продолжената кабина, Volvo FH Aero е достапен и со новиот Систем за надгледување со камери кој во суштина ги заменува страничните ретровизори со камери во облик на крила. Како резултат на тоа, една од главните пречки за протокот на воздух на страничните делови од возилото е отстранета.
 

„Со оглед на тоа што задната страна на ретровизорот треба да биде рамна, создавањето зона на будење зад него не може да се избегне, па секогаш ќе придонесува кон аеродинамичните загуби“, рече Матијас Хејдестен, Виш инженерски експерт за аеродинамика, Volvo Trucks. „Но, со негова замена со помал објектив на камерата, станува многу полесно протокот на воздух да се залепи поблиску до каросеријата на возилото.“

Андерс Тенстам, Виш технолошки експерт за аеродинамика, Volvo Trucks и Матијас Хејдестен, Виш инженерски експерт за аеродинамика, Volvo Trucks
„Се работи за 1+1=3. Секое од овие аеродинамични подобрувања само по себе ќе создаде заштеда на гориво, но кога ќе ги соберете сите заедно, вкупните заштеди се уште поголеми.“

Кога станува збор за традиционалните аеродинамични помагала како што се покривните и страничните дефлектори, спојлери, крила, облоги на шасијата и раткапни, тие остануваат важни кога станува збор за максимизирање на економичната потрошувачка. Исто така, Volvo Trucks неодамна разви дополнителна аеродинамична помош за својата шасија со воздушна амортизација: автоматска функција за намалување на висината на возење при брзини над 60 km/h.
 

„Сега кога го оптимизиравме предниот дел на возилото со продолжената кабина, треба да се погрижиме и дека областите на долниот дел се исто така оптимизирани, а тука се потпираме на спојлерите, крилата и продолжените облоги на шасијата за да помогнат да се задржи протокот на воздух прилепен на страничниот дел од возилото“, рече Матијас.

Како продолжувањето на кабината влијае врз електричните камиони?

И Volvo FH Aero на гасен погон и Volvo FH Aero Electric имаат слични придобивки како продолжената кабина во однос на енергетската ефикасност. Сепак, кога станува збор за Volvo FH Aero Electric, потенцијалните придобивки се уште поголеми поради системот на поврат што се користи во електричниот погон. „Електричните камиони ја враќаат енергијата секогаш кога сопираат и таа се враќа назад во системот наместо да се губи“, објаснува Матијас. „Бидејќи помалиот отпор доведува до поголема енергија на сопирачките на педалите при сопирање, системот за поврат ќе собира повеќе од таквата енергија во повторно создадена електрична енергија. Значи, релативниот поврат од продолжената предна кабина е уште подобар отколку повратот со гас или дизел.“

За електричен камион, зголемената енергетска ефикасност се претвора во продолжен досег, што е едно од најголемите ограничувања при користење на електричен погон.

Прочитајте повеќе за Системот за надгледување со камери и за неговите придобивки  тука, вклучувајќи:

  • Како придонесува за намалување на потрошувачката на гориво и емисиите на CO2
  • Како ги подобрува директната и индиректната прегледност
  • Зошто тоа значи подобрена безбедност на патиштата за возачите и другите учесници во сообраќајот

    * Реалната економичност на потрошувачката на гориво може да варира во зависност од многу фактори, како што се брзината на возење, употребата на темпомат, спецификациите за возилото, оптоварувањето на возилото, фактичката топографија, возачкото искуство на возачот, одржувањето на возилото, како и временските услови.
Системот за надгледување со камери придонесува за подобрена аеродинамичност со замена на конвенционалните ретровизори со камери во облик на крила.

Related Insights

Latest Press Release

Latest Press Release