Камиони

×

7 вообичаени митови за батериите за електрични камиони

| 5,5 минути | 5,5 минути
Денес има многу заблуди и недоразбирања во врска со електричните камиони. Многу од нив ги вклучуваат батериите и нивното влијание врз животната средина. За да можете да носите добро информирани одлуки и инвестиции, важно е да можете да разликувате факти од мит
Volvo FM Electric вози во тунел
Бидејќи електрификацијата на транспортот и опсегот на тешките возила со нулта емисија на штетни гасови продолжува да се проширува, важно е да се разбере одржливоста на батериите на камионите.

Трансформирање на транспортниот сектор на одржлив начин за усогласување со Парискиот договор за климатски промени е предизвик и бара и владини одлуки и регулативи во следната деценија. Во меѓувреме, електрификацијата на транспортот и опсегот на модели на тешки возила со нулта емисија продолжува да се шири. Батериите се важен дел од ова, но колку се тие одржливи?
 

Еве список на вообичаени митови за батериите за електрични камиони:
 

1. Батериите на електричните камиони имаат огромно влијание врз климата во споредба со камионите со дизел, што сè уште не вреди да се инвестира во електрични камиони.

Влијанието врз климата од електричните камиони е многу мало кога камионот е во употреба, но малку поголемо за време на производството. Тоа е затоа што процесот на производство е поинтензивен енергетски и како резултат на тоа, климатското влијание од производството на електрично возило е значително поголемо од неговиот еквивалент на дизел. Но, ако електричниот камион на батерии работи на електрична енергија произведена од обновливи извори, тогаш неговото влијание врз климата се смалува од тоа на камионот со дизел по само 100.000 km поминати, за што честопати е потребно помалку од една година.

 

 

Затоа е важно да се направи проценка на животниот циклус што го зема предвид влијанието врз животната средина низ вкупниот век на возилото, а не само фазата на производство. Во исто време се инвестира во производство на батерии со 100 % обновлива енергија, а постигнат е и многу голем напредок во последните години којшто може да се измери.

2. Ограничената достапност на зелена енергија значи дека полнењето на електричните возила нема да биде еколошки.

Климатските придобивки од електричното возило зависат од пристапот до зелена електрична енергија. Нема да има климатски придобивки во земјите со нула пристап до зелена електрична енергија. Но, има неколку други важни фактори на животната средина што треба да ги имате на ум кај електричните возила. На пример, нема издувни гасови, бучавата се намалува, работна средина се подобрува, значително се подобрува локалниот квалитет на воздухот и можноста за транспорт на стоки во зони со нулта емисија.

 

А пристапноста до зелена електрична енергија низ целиот свет се зголемува. Во 2020 година, уделот на обновливите извори на енергија во ЕУ се зголеми на 37 % од 34 % во 2019 година, а глобалниот удел на обновливите извори на 29 % од 27 % во 2019 година. Во 2021 година растот на обновливите извори на електрична енергија се забрзуваше побрзо од кога било во светот. Според Меѓународната агенција за енергетика (ИЕА) обновливите извори на енергија треба да сочинуваат речиси 95 % од зголемувањето на глобалниот капацитет на енергија до 2026 година.

3. Не е возможно повторно да се користат и рециклираат батерии за електрични камиони.

И двете работи се можни денес и развојот и инвестиции во оваа област се зголемуваат заедно со волумените на батериите. Има и нови закони низ светот, вклучително Директивата за батерии во Европа, која ја опишува одговорноста на производителите кога станува збор за повторна употреба и рециклирање. Штом капацитетот на батеријата на некој камион ќе достигне одреден праг, таа може да се користи на рути со доволен краток опсег или да се премести во возило со полесни операции.

 

Кога капацитетот на батеријата ќе се намали под капацитетот на употребливост, има неколку опции. На пример, реизработка на батеријата за да се врати во нова состојба. Пренаменувањето на батеријата или повторното користење за станбено или индустриско складирање енергија исто така се очекува да биде главна апликација. Рециклирањето ќе биде последниот чекор со цел да се искористат предностите од вредните материјали на батеријата.

4. Подобро е да почекате за идните инвестиции во зелени камиони или додека камионите со водородни горивни ќелии не ги заменат електричните камиони со батерии.

Електрично возило со батерии и електрично возило што користи технологија на горивни ќелии се надополнуваат едно со друго, при што двете технологии ќе бидат потребни за да се одговори на предизвиците што претстојат. Најдобрите решенија се разликуваат помеѓу различни видови транспорт, потребите на клиентите и локалните предуслови, како што е инфраструктурата.

За задачите што трошат најмногу енергија, како што се тешки товари и транспорт на долги релации, електричните камиони со водородни горивни ќелии се алтернатива со нулта емисија на издувни гасови што ја задоволува долгорочната побарувачка за продуктивност и одржливост. Сепак, електричните камиони со горивни ќелии сè уште не се целосно достапни, тие ќе бидат се повеќе достапни во наредните години. Електричните камиони со батерии, од друга страна, веќе се многу конкурентни и за само неколку години можат да бидат попрофитабилни од дизелот.

Енергетскиот капацитет на батериите е важен фактор во однос на опсегот на електричното возило со батерии. Со континуираниот развој на батерии и растечката инфраструктура за полнење, голем дел од товарниот транспорт во Европа денес може да се врши со електрични камиони со батерии. Поради повеќе причини, од кои климата е една, не треба да се чекаат дополнителни зелени инвестиции.

5. Во процесот на производство на батерии има прекршување на човековите права

Електрична батерија се произведува со различни суровини и многу од нив доаѓаат од рудници. Една важна компонента вообичаена кај литиум-јонски батерии е кобалтот. Изворот на овој материјал предизвика контроверзии во последните неколку години поради кршењето на трудовите и човековите права во земји како Демократска Република Конго, како што пријавува Amnesty International. Фирмите од автомобилската индустрија работат заедно неколку години за да обезбедат следливост во синџирот на снабдување и за да се осигураат дека добавувачите ги следат и почитуваат човековите права, животната средина и деловната етика.

6. Ефикасноста на батеријата се намалува при ладно време што ги прави електричните камиони полоша опција.

Влијанието е помало отколку што можеби се мисли. За некои камиони има функции кои помагаат да се задржат батериите на нивната оптимална температура (+25 степени целзиусови) во денот.
За Volvo Trucks, на пример, загубата на опсегот при -10 степени целзиусови е околу 3 %. На -20 степени целзиусови опаѓа за околу 10 %. Добро е да се има предвид дека студеното време ја зголемува потрошувачката на енергија без оглед на погонската линија, поради загревањето на кабината и со тоа секогаш влијае на опсегот на возилото.

7. Нема доволно минерали за батерии ако треба се да се електрифицира.

Има добра причина производителите да бидат загрижени за пристапот до многу од минералите. На краток рок тоа не се очекува да биде проблем, но долгорочно има потреба да се изнајдат алтернативни минерали, да се намалат потребните количини и да се зголеми употребата на рециклирани материјали.

Многу компании формулираат амбициозни цели за емисии со ефект на стаклена градина за да се усогласат со Парискиот договор, а електричните камиони се едно средство за постигнување на овие цели.

Овде можете да прочитате повеќе за батериите и електричните камиони да го пресметате вашиот вкупното еколошко влијание на вашиот камион.

Ларс Мартенсон

Директор за животна средина и иновации во Volvo Trucks

 

Поврзани написи

Latest Press Release

Latest Press Release