Возачите на камиони играат клучна улога во подобрувањето на економичноста на гориво на секој бизнис, но кој е најдобриот начин да ги задржите возачите мотивирани и инспирирани?
Различни компании имаат различни методи за поттикнување на своите возачи да возат поефикасно и наоѓањето вистинска поставеност зависи многу од големината, операциите и задачите на компанијата. Како менаџер за развој на возачи во Volvo Trucks, Тату Љокои видел многу успешни - и неуспешни - иницијативи за мотивирање на возачите. Според неговото искуство, сите успешни компании имаа одредени заеднички карактеристики: силна тимска култура, холистички пристап кон заштедата на гориво и долгорочна посветеност.
На многу начини, возењето камион е самостојна работа каде што техниката на секој возач влијае само на својата потрошувачка на гориво. Меѓутоа, тоа не ја прави ефикасноста на горивото индивидуална одговорност. Всушност, Тату Љокои верува дека силен тимски дух е од суштинско значење.
„Целата компанија треба да биде обединета заедно, вклучувајќи го и менаџментот“, вели тој. „Не можете едноставно да ја делегирате ефикасноста на горивото на обучувачите на возачи - менаџментот треба активно да биде вклучен во која било програма за обука на возачи, така што сите се целосно усогласени и согласни. И тогаш останува на нив активно да го ревидираат и следат напредокот, притоа давајќи поттик и признание кога е потребно“.
Друг ефикасен начин за градење тимски дух е вклучување на возачите во процесот на поставување цели и методи за постигнување заштеда на гориво. Ова може да ги поттикне да преземат одговорност за сопствениот развој и да ги натера да се чувствуваат дел од тимот.
Без разлика дали се работи за пари или некоја друга награда, нудењето награди и стимулации може да биде ефикасен метод за мотивирање на возачите, но сепак треба внимателно да размислите како ќе биде дизајниран и имплементиран таков систем. Една вообичаена тактика е да ги спротивставите индивидуалните возачи еден против друг и едноставно да ги наградувате оние со најниска потрошувачка на гориво, но тоа може да има несакани последици.
„Постои ризик дека системот на награди како овој само ќе ги мотивира возачите кои веќе се навистина ефикасни, бидејќи тие се единствените со добри шанси за победа“, објаснува Тату. „Во меѓувреме, помалку квалификуваните возачи – кои имаат најголем потенцијал за заштеда на гориво – ќе бидат помалку мотивирани бидејќи не гледаат корист и тоа е вистински пропуштена шанса“.
Алтернативно, поставувањето на севкупна цел за целата компанија или возен парк, со рамномерно распределени награди, ќе помогне да се создаде чувство на тимски дух и ќе ги охрабри возачите да работат заедно и да си помагаат еден на друг.
За да се мотивираат возачите, процесите за следење и прегледување на потрошувачката на гориво треба да бидат конзистентни, да може да се споредуваат со текот на времето и да се транспарентни. Со оглед на тоа што возачите имаат различни нивоа на искуство и можат да управуваат со различни товари и рути, не е секогаш праведно или точно да се споредуваат возачите еден со друг. Наместо тоа, најдобро е да се фокусирате на следење на нивните перформанси со текот на времето и да ги идентификувате нивните индивидуални области за подобрување.
Еден добар начин да го направите ова е да користите приспособен систем за управување со возниот парк. Ова може да обезбеди информации за различни параметри, како што се користење на моторот и брзината, прилагодување на брзината, исчекување и сопирање. На овој начин самите возачи можат да анализираат како возат и да видат каде може да се направат подобрувања. Резултатите потоа може да се прегледаат преку месечно следење. Поврзувањето и аналитиката на податоци исто така се повеќе се користат за да се поттикне поефикасно возење.
Обуката на возачи е важна алатка за помагање на возачите да заштедат гориво, но премногу често се третира како еднократна, брза помош. „Очекувањата на некои луѓе се дека по една обука сè ќе се смени преку ноќ, но тоа не е така“, вели Тату.
„Обуката на возачите значи управување со промените и имплементирање на нова култура во компанијата. Тоа не е нешто што се случува еднаш годишно, тоа е нешто што го имплементирате во вашата дневна рутина. Кога ќе почнете да размислувате за тоа така, на возачите им е полесно да останат фокусирани и мотивирани се да се подобрат“.
Накратко, ако ја оставите ефикасноста на горивото на поединечни возачи, резултатите ќе бидат измешани. Но, ако сакате да постигнете значителни и одржливи заштеди на гориво во целиот возен парк, тогаш треба:
Ако сакате да дознаете повеќе, прочитајте повеќе за придобивките од обуката на возачите или како системите за управување со возниот парк може да помогнат да се заштеди гориво.
Или можете да прочитате повеќе за тоа како технологијата придонесува за поефикасно возење и како тоа влијае на потрошувачката на гориво, времето на работа и безбедноста.