×

Зошто аеродинамиката е важна за вашиот бизнис со камиони

| 5,5 минути
Аеродинамичниот отпор има големо влијание врз ефикасноста на горивото на вашиот камион, особено кога тој се движи со брзина поголема од 50 km/h. Клучот за намалување на ова влијание и намалување на трошоците за гориво е да разберете како функционира аеродинамиката на камионот.
Volvo FH во гаража со тунел за ветер

Како влијае аеродинамиката на камионот врз потрошувачката на гориво?

Кога камионот турка низ воздухот, се соочува со значителен аеродинамичен отпор - силата што ја врши воздухот. Додека отпорот на воздухот се јавува при секоја брзина на возилото, неговата врска со брзината не е пропорционална. Значи, кога брзината се удвојува, отпорот на воздухот се зголемува за четири пати. Ако брзината тројно се зголеми, отпорот се зголемува за девет пати, итн.

Ова има драматичен ефект врз енергетската ефикасност на тешкиот камион, особено кога се движи со големи брзини на автопат. Всушност, отпорот на воздухот може да биде причина за дури една третина од загубите на гориво при типична работа со дизел на долги релации. За електричните камиони со батерии, загубите на енергија можат да бидат и до 50 проценти. Затоа, аеродинамиката на камионот е едно од најголемите директни влијанија врз ефикасноста на горивото и врз влијанието врз животната средина.
 

Разбирање на протокот на воздух околу камионот и како да се намали аеродинамичниот отпор

За да се намали влијанието на отпорот на воздухот, важно е да се одложи или минимизира одвојувањето на протокот на воздух. Ова е кога слој на проток на воздухот се одвојува од површината на камионот и станува многу турбулентен. Колку порано се одвои, толку е поголема опашката зад камионот и затоа е поголем отпорот на притисокот.

Еден начин да се намали одвојувањето на протокот на воздух е да се запечатат празнините на предниот дел на камионот каде што е можно. Особено предните агли се чувствителна област каде што дури и малите празнини можат да предизвикаат одвојување на воздухот, создавајќи значително влијание врз целокупниот проток на воздух.

„Кога протокот на воздух се приближува до аголот на камионот, помислете на тоа како возење со рингишпил на панаѓур. Треба да се држите за да останете на закривената патека. Слично е и со протокот на воздух, освен што нема раце за да се залепи за површина како ние. За да остане приврзан, воздухот треба да користи низок притисок“, вели Андерс Тенстам, специјалист за технологија за аеродинамика, Volvo Trucks.

Пополнувањето на празнините на предниот дел на камионот отвора и други области за подобрување, како што се подолгите продолжетоци на вратите за да се намали празнината во кутијата за скалила. Ова го одложува одвојувањето на протокот бидејќи воздухот има рамна површина за прицврстување.


Истиот принцип важи и за одбојниците на браниците кои го намалуваат јазот над тркалото. Камионските ретровизори исто така може да се подобрат со заоблени линии и помали дупки на врв, а камерите наместо ретровизорите ќе ја намалат фронталната површина на камионот што ќе резултира со помало аеродинамично влечење.

Важноста да го специфицирате вашиот камион со покрив на кабината и странични дефлектори

Дефлекторот на покривот е најважниот аеродинамички уред за намалување на потрошувачката на гориво. Зависи од типот на работа, но многу фирми со камиони ќе имаат корист од дефлекторот на покривот, под услов тој да биде избран и монтиран да одговара на конфигурацијата на приколката. Обезбедувањето оптимална височина е од клучно значење - неодамнешните наоди засновани на симулации на Volvo Trucks покажуваат дека може да се заштеди помеѓу два до шест проценти* гориво ако е правилно поставено.

Типот на приколка што се користи во вашите секојдневни операции исто така ќе има влијание врз тоа како функционираат вашите аеродинамички фитинзи и колку гориво или енергија можете да заштедите. На пример, кога се комбинираат, симулациите покажуваат дека дефлекторот на покривот на кабината и страничните дефлектори на кабината може да ја намалат потрошувачката на гориво за дури четири до пет проценти* при типична работа на долги релации.

За операции со различни типови на конфигурации на приколки, количината на гориво што можете да ја заштедите ќе варира, но покривот на кабината и страничните дефлектори сепак ќе имаат позитивно влијание. Тоа е затоа што кога протокот на воздух се ослободува од задниот дел на кабината, тој се вшмукува во јазот помеѓу кабината и товарот, создавајќи значителен отпор на воздухот. За да се заштити неаеродинамичното оптоварување од оваа шема на воздух, од суштинско значење се правилно поставениот покрив и страничните дефлектори.
 

Иднината на аеродинамиката на камионите

Напредокот во виртуелната симулација отвори нови можности за визуализација и анализа на однесувањето на протокот на воздух на камионот и аеродинамиката. Параметрите за симулација може лесно да се прилагодуваат и да се извршуваат постојано во краток временски период. Ова го забрза процесот на верификација и времето за аеродинамички подобрувања да се применат на пазарот.

„Тоа е поле кое се развива со брзо темпо и постојано расте. Сега можете да навлезете во какви било детали на камионот за да стекнете знаење за протокот на воздух и да ги подобрите аеродинамичните перформанси“, вели Матијас Хејдестен, инженерски специјалист за аеродинамика, Volvo Trucks.

Неодамнешното ажурирање на законодавството на ЕУ за тежина и димензии за камиони, со отстранување на ограничувањето на вкупната должина од 16,5 метри, исто така овозможи поголема слобода кога станува збор за оптимизација на аеродинамичната форма на надворешноста на камионот.

„Сето ова го промени начинот на кој производителите на камиони работат со аеродинамиката, а бизнисите со камиони може да очекуваат да видат повеќе промени во дизајнот во иднина“, вели Матијас Хејдестен.

Понатаму, аеродинамиката повеќе не е само за намалување на потрошувачката на гориво. Станува збор за зголемување на енергетската ефикасност, без оглед на видот на горивото на кое работи камионот, за да се намали влијанието врз животната средина.

Подобрената аеродинамика е особено важна за електричните камиони со батерии, кои имаат помалку достапна енергија. Затоа, правилниот избор на фитинзи и земањето предвид на аеродинамичкиот дизајн кога го одредувате вашиот камион со вашиот добавувач, е еден од најважните начини за оптимизирање на маршрутите и зголемување на опсегот.

„Додека гледаме кон иднината, од суштинско значење е камионите да бидат енергетски ефикасни што е можно повеќе, а напредокот во аеродинамиката ќе има главна улога“, вели Андерс Тенстам.

6 начини за подобрување на економичноста на горивото преку оптимизирање на аеродинамиката на камионот

  1. Уверете се дека дефлекторот на покривот е на правилната висина за конфигурацијата на вашата приколка.
  2. Размислете за додавање странични дефлектори на кабината за да се намали аеродинамичниот отпор.
  3. Каде што е можно, прилагодете го дефлекторот на покривот за да одговара на товарот што го носите.
  4. Бидејќи аеродинамичкиот отпор се зголемува со брзината, размислете за намалување на просечната брзина на вашите камиони ако е можно.
  5. Размислете за други аеродинамични фитинзи кои можат да помогнат да се намали потрошувачката на гориво, како што се спојлери на браниците, облоги на шасијата и одбојници на браници.
  6. Избегнувајте додатоци за камиони, како што се шипки, свирки и дополнителни светла бидејќи тие ќе го зголемат аеродинамичкиот отпор.

 

*Врз основа на типична работа со дизел на долги релации и стандардна конфигурација на приколката и опсежни виртуелни симулации и истражувања спроведени од Volvo Trucks. Реалната економичност на горивото може да варира во зависност од многу фактори, како што се брзината на возење, употребата на темпомат, спецификациите за возилото, оптоварувањето на возилото, топографијата каде што се вози, искуството на возачот, одржувањето на возилото и временските услови.

Дознајте повеќе за аеродинамичките придобивки

Матијас Хејдестен

Инженерски специјалист за аеродинамика и валкање

Андерс Тенстам

Технолошки специјалист за аеродинамика

Слични статии