Камиони

Зошто треба да се прошири инфраструктурата за полнење на тешките електрични камиони

| 3 минути | 3 минути
Иако станиците за полнење на патнички автомобили се сè почеста глетка, истата јавна инфраструктура за камиони практично не постои. Меѓутоа, неодамнешните случувања сугерираат дека ова ќе се промени.
Човек кој полни електричен камион
Притисокот за проширување на јавната инфраструктура за полнење електрични камиони расте, а доаѓа и од јавниот и од приватниот сектор.

Како што е денес состојбата, повеќето сопственици на тешки електрични камиони треба да се потпрат на опремата за полнење што е инсталирана во нивните сопствени простори, а така се ограничува нивниот опсег. И додека теоретски е можно да се наполни електричен камион на станица за полнење патнички автомобили, во повеќето случаи физичкиот распоред на станицата, како што се паркинг местата и фиксните структури, го прават тоа невозможно.
 

Реалноста е дека ако електричните камиони се зголемат колку што е потребно за да се направи разлика во климатските промени, ќе биде потребна многу поголема мрежа на станици за полнење. Добрата вест е дека ова почнува да се случува. Првата јавна станица за полнење на тешки возила беше отворена во Гетеборг во 2021 година, а се планира да се отворат уште три. Синџирот на бензински пумпи Circle K исто така планира да отвори јавна станица за полнење на електрични тешки камиони, која се очекува да профункционира во 2022 година.
 

Во јули 2021 г. Volvo Group потпиша необврзувачки договор за заедничко вложување за изградба на јавна мрежа за полнење на електрични тешки товарни камиони за долги релации и автобуси низ Европа. Заедно, вклучените страни имаат намера да инвестираат 500 милиони евра за инсталирање и управување со најмалку 1.700 точки за полнење еколошка енергија со високи перформанси во рок од пет години од основањето на заедничкото вложување.
 

„Видовме голема промена само во последните две години, каде што многу даватели на услуги за полнење кои не беа подготвени да разговараат за станиците за полнење на камиони сега се навистина ентузијасти за идејата“, вели Магнус Бробак, директор за системи за полнење, Volvo Trucks. „Ова е затоа што до неодамна немаше бизнис пример за тоа. Но, сега кога гледаме повеќе електрични камиони на патиштата, има смисла да почнеме да инвестираме во мрежи за полнење“.

 

Јавно-приватна соработка

Исто така, постои силен притисок и од јавниот сектор. Пакетот на ЕУ „Fit for 55“ од предложената легислатива, кој има за цел да ги намали емисиите на јаглерод за најмалку 55 проценти до 2030 година, вклучува мрежи за полнење во својот опсег. ЕУ на пример претстави предлог за Регулатива за инфраструктура за алтернативни горива (AFIR), со која ќе се постават поголеми барања за земјите-членки да инвестираат во инфраструктура за полнење. Покрај тоа, новата Општа блок регулатива за изземање (GBER) се очекува да им олесни на националните влади да инвестираат во инфраструктура за јавно полнење.
 

„Има доволно притисок од приватниот сектор за да се загарантира дека преминот кон електромобилност ќе се случи без разлика на работите“, вели Магнус. „Но, јавната поддршка, преку регулативи и државни субвенции, ќе помогне трансформацијата да се случи многу побрзо. И ова е од витално значење бидејќи со климатските промени, не можеме да чекаме уште 15 години“.

 

Влијанието на електричните патнички автомобили

Во меѓувреме, јавната инфраструктура за полнење на патничките автомобили продолжува да расте, а и покрај загриженоста за капацитетот на електричните мрежи, влијанието врз електричните камиони ќе биде позитивно. На крајот на краиштата, и тие и тие го користат истиот стандард CCS2 за полнење до 350 киловати - клучната разлика е во тоа што камионите бараат висок напон (500 - 750 волти), што можат да го обезбедат сите нови станици за полнење. Инаку, единственото ограничување што ги спречува камионите да ги користат станиците за полнење на автомобили е физичкиот простор околу полначот.
 

„Двете мрежи за полнење се повеќе во синергија отколку во конкуренција“, објаснува Магнус. „Мрежата за патнички автомобили помага да се создаде сличен екосистем, кој обезбедува економии од обем, подобро познавање на технологиите, како и деловните модели“.
 

А што се однесува до надминувањето на капацитетот на електричните мрежи? „Тоа несомнено ќе биде проблем на некои места, но може да се реши. На крајот на краиштата, како општество работиме со електрични мрежи повеќе од еден век. Јасно е дека ќе треба да започнеме со подготовка и проширување на мрежата – како што тоа го правиме повеќе од 100 години – тоа е предизвик што дефинитивно можеме да го надминеме“.

Поврзани написи

Latest Press Release

Latest Press Release