Камиони

Која е иднината на водородот во камионите?

| 5 минути
При толку многу разговори околу порастот на електричните возила, се чинеше дека водородот и неговиот потенцијал во транспортната индустрија некое време ја губеа предноста во дебатата за почист транспорт. Но, дали е навистина така? Ајде да ја разгледаме технологијата на водородните горивни ќелии и нејзиниот потенцијал како алтернативно гориво.

Како функционира водородните горивни ќелии?

Возилата со водородни горивни ќелии работат така што во горивните ќелии се комбинира со кислород и добиената хемиска реакција генерира електрична енергија. Тоа е чист процес каде што единствените нуспроизводи – освен електричната енергија – се топол воздух и водена пареа.
 

На многу начини, водородните горивни ќелии работат слично како батерија, освен што наместо да треба редовно да се полни од надворешен извор, горивните ќелии директно генерираат електрична енергија и тоа го прават се додека водородот, еден од најбогатите ресурси на земјата, е на располагање. Возилата со погон на водород исто така имаат многу од истите предности како и електромобилноста - без издувни гасови и низок шум.
 

Ако водородот се произведува од обновлив извор, може да испушта многу ниски емисии од почеток до крај. Меѓутоа, како што е денес ситуацијата, околу 95 % од произведениот водород доаѓа од фосилни горива, како што се природниот гас и нафтата. Ова има значајно влијание врз целокупното влијание на водородот врз климата и природно ќе треба да се произведува повеќе водород од обновливите извори за технологијата да има подобри еколошки аспекти.

 

Кои се предизвиците и можностите?

Значајна бариера за поширокото прифаќање на водородни возила се трошоците за производство на горивни ќелии, што значи дека како извор на гориво водородот е приближно 3-4 пати поскап од дизелот. Исто така, постојат големи празнини во инфраструктурата која е скапа за изградба и денес нема доволно возила со водород на патиштата за да се направи тоа профитабилно.
 

Меѓутоа, предизвициве не се несовладливи и водородните горивни ќелии сè уште нудат огромен потенцијал како чист извор на гориво. Поради оваа причина, Кина, Јапонија и Јужна Кореја се потпираат на големо на водородот, каде што Кина постави цел да има 1 милион возила на водород до 2030 година, што е значително зголемување од сегашните 1.500. Во меѓувреме, Јапонија ги постави своите цели на 800.000 возила на патиштата до истото време. Ова има многу смисла за земјите сиромашни со ресурси, како Јапонија каде што водородот може да ги овозможи сите придобивки на електромобилноста без да предизвика дополнителен притисок врз електричната мрежа на земјата.
 

Многу приврзаници на водородната технологија веруваат дека таа е поодржлива алтернатива за дизел камионите благодарение на подолгиот опсег и пократкото време на полнење гориво.Неодамнешните експерименти со нов материјал, како манган хидрид, покажуваат дека е можно да се прошири опсегот уште повеќе со дизајнирање резервоари кои се помали, поевтини и погусти енергетски од постоечките технологии на водородни горивни ќелии.

 

Дали водородот е гориво на иднината?

Значи, каков е заклучокот за водородот? Па, сè додека водородните горивни ќелии нудат потенцијал за префрлување на поеколошки транспорт, верувам дека тоа треба да биде технологија што ќе продолжиме да ја истражуваме и развиваме.
 

Како и со секоја дискусија околу алтернативните горива, аргументот во дискусијата за водородот наспроти електричните камиони не треба да биде „победникот зема се“. Наместо тоа, треба да ги земеме предвид предностите и недостатоците на секоја алтернатива и да разбереме дека секое решение ќе биде конкурентно за различни операции, регионални потреби и во различни временски периоди.
 

И покрај јасните трошоци и инфраструктурните предности што возилата на батерии ги имаат во однос на технологијата со водородни ќелии денес, вистината е дека не постои непосредно и ефективно решение. Двете технологии се соочуваат со различни предизвици кои ги опфаќаат инфраструктурата, прифатеноста од корисниците, влијание врз мрежата, зрелоста и опсегот на возење.
 

Ларс Мартенсон

Environment and Innovation Director at Volvo Trucks.

Сродни написи

Latest Press Release

Latest Press Release