Камиони

Кои се клучните пресвртници во историјата на безбедноста на камионите?

2025-06-03
3 минути за читање
Безбедност

Возењето камион никогаш не било побезбедно – благодарение на децениите на истражување и напредок, постојаното создавање иновации и безбедносни карактеристики, како и сè построгите регулативи и безбедносни стандарди.
 

„Гледајќи ја историјата на безбедноста на патиштата, вистинска гордост е да се види Volvo како толку истакнато се појавува во секоја фаза“, вели Ана Вриге Берлинг, директорка за безбедност на сообраќајот и производите во Volvo Trucks. „Од пронаоѓањето на безбедносниот појас со три точки, па сè до денешните напредни безбедносни системи, успеавме да придонесеме за побезбедни патишта за сите учесници во сообраќајот.“
 

Еве кратка историја на безбедноста на камионите и клучните пресвртници што нè доближуваат до нула несреќи. 

1940-ти/50-ти: Безбедноста е во фокусот

Нилс Болин, пронаоѓач на безбедносниот појас со три точки, кој е сè уште индустриски стандард денес.

Со зголемувањето на патниот товар, автопатските мрежи се шират низ поствоена Европа и Америка. Тешките камиони почнуваат да возат на подолги растојанија и со поголеми брзини, што пак ја прави безбедноста на камионите повисок приоритет. Владите и властите за патишта почнуваат да спроведуваат нови сообраќајни правила, специјално за камиони, и наложуваат стандардизирани барања за возила. Најзначајно е што воздушните сопирачки стануваат стандардни кај камионите, што ги подобрува целокупните перформанси на сопирањето.

 

Во 1948 година, Волво станува првиот производител на камиони што воведува челични кабини (наспроти дрвени), кои исто така стануваат стандардни во текот на следната деценија. Во 1959 година, инженерот на Волво, Нилс Болин, го развива безбедносниот појас со три точки, кој брзо станува индустриски стандард - и останува таков до ден-денес.

1960-тите: Поставување повисоки стандарди

Тестот за удар на Volvo Trucks ги постави индустриските стандарди во ЕУ сè до 2009 година.

Безбедносните стандарди и регулаторните барања продолжуваат да стануваат построги, а производителите на камиони имплементираат построги стандарди за тестирање во развојот на нивните производи. Тестот за судир на Volvo, што вклучува удирање на кабината со големи тежини и нишало, го поставува иницијалниот репер за тестирањата за безбедност на кабината. Наскоро е усвоен од шведската влада како национален услов, а подоцна е усвоен и од други земји. Како резултат на тоа, стапките на преживување за патниците во камиони се зголемуваат, додека тестот за удар останува индустриски стандард низ цела ЕУ до 2009 година .

 

Во 1969 година, Волво го основа својот Тим за истражување на несреќи, кој има задача да истражува сообраќајни несреќи на лице место и да собира податоци за безбедноста во сообраќајот, кои потоа ги имплементира во развојот на производите. Тимот е сè уште активен денес и е клучен дел од истражувањето и развојот на Volvo Trucks.

1970-тите: Подобра заштита за возачот

Во текот на 1970-тите, Volvo Trucks значително ја подобри безбедноста на своите кабини, додека новите регулативи обезбедија подобри услови за работа за возачите.

Безбедноста на возачите продолжува да се подобрува, како преку побезбедни возила, така и преку нови прописи во врска со условите за работа. Многу европски земји воведуваат строги ограничувања на работното време и го спроведуваат ова преку задолжителни тахографи.

 

Volvo Trucks дополнително ја подобрува безбедноста на кабината со воведување на нов тест со бариера што симулира судир со приколка, а потоа воведува безбедносни карактеристики, вклучувајќи зајакнати столбови на кабината, склопливи управувачки столбови, волан што апсорбира енергија и тапациран ентериер. 

Појавата на системите против блокирање на сопирачките (ABS) во 1980-тите помага да се намали превиткувањето и станува стандард во сите камиони до крајот на деценијата.

1980-тите: Внимавајте на другите учесници во сообраќајот

Поголем фокус се посветува на заштитата на другите учесници во сообраќајот при судири. Страничниот систем за заштита од навлегување под камион, што помага велосипедисти и пешаци да паднат под задните тркала на камионот, стана задолжителен во многу земји. Исто така е воведен заден систем за заштита од навлегување под камион, што помага да се заштитат патниците во патнички автомобил при задни судири со камиони.

 

Во текот на 1980-тите, безбедносните системи станаа сè пософистицирани и напредни, започнувајќи со антиблокирачки системи на сопирачките (ABS) кои станаа стандардни во сите камиони до крајот на деценијата. Новата технологија го намалува превиткувањето и ги подобрува перформансите при сопирањето на лизгави патишта. 

Од своето основање во 1969 година, тимот за истражување на несреќи на Volvo Trucks продолжува да истражува сообраќајни несреќи на лице место, со цел да пронајде начини за спречување на идни несреќи.

1990-тите: Воспоставување заеднички стандарди

Организации како што се ЕУ и ОН стануваат поактивни во безбедноста на патиштата, имплементирајќи нови барања и безбедносни стандарди. На пример, ЕУ ги прави ограничувачите на брзината и ABS сопирачките задолжителни кај сите нови камиони, а воведува и стандардизирано тестирање и обука за возачки дозволи за камиони.

 

Откако веќе ги исполни многу од овие нови барања, Volvo Trucks продолжува да бара начини за подобрување на безбедноста на своите возила и станува еден од првите производители на камиони што воведува воздушни перничиња за возачот. Исто така, во 1996 година се воведува предна заштита од навлегување под возило, што помага во заштитата на патниците во автомобили при судири меѓу автомобили и камиони. Ова подоцна станува задолжително во 2003 година.

Се проценува дека електронската контрола на стабилноста (ESC) ги намалила смртните случаи во сообраќајни несреќи со превртување за помеѓу 70 и 90%.

2000-те: Појава на активни безбедносни системи

Напредните електронски безбедносни системи почнуваат да се користат, почнувајќи со електронската контрола на стабилноста (ESC), која помага да се спречи лизгање и превртување. Ова има значаен ефект врз намалувањето на бројот на несреќи со превртување, при што некои студии тврдат дека ESC-системите ги намалиле фаталните несреќи со превртување за помеѓу 70-90%.

 

Воведени се првите системи за адаптивна контрола на брзината (ACC), кои автоматски ја прилагодуваат брзината на крстарење за да одржуваат безбедно растојание од возилото напред.

 

За Volvo Trucks, употребата на радари и сензорска технологија овозможува други системи за активна безбедност, вклучувајќи Поддршка за одржување на лента, Поддршка за промена на лента, Поддршка за предупредување на возачот и Предупредување за судир со итно сопирање. До 2009 година, првата Општа регулатива за безбедност (GSR) на ЕУ направи задолжителни голем број системи за активна безбедност.

Во последниве години, подобрувањето на видливоста на околината на камионот е приоритет за производителите на камиони.

2010-ти: Користење на автоматизација за попаметни безбедносни системи

Системите за активна безбедност продолжуваат да се развиваат и да имаат корист од интелигентните можности, додека регулаторите прават сè повеќе системи задолжителни. На пример, ЕУ ги прави електронската контрола на стабилноста, предупредувањето за напуштање на лентата и автономното итно сопирање стандардни во сите нови камиони.

 

Volvo Trucks продолжува да развива системи за поддршка на возачот, како што е Volvo Dynamic Steering, кој ја подобрува стабилноста на насоката и го намалува отстапувањето, а воедно го олеснува секојдневниот напор на грбот и рамената на возачот. 

Новите системи за активна безбедност и системите за детекција на слепи точки ја подобруваат безбедноста за возачите на камиони и другите учесници во сообраќајот.

2020-тите: Зголемена видливост и свест

Технологијата во камионите продолжува да станува сè понапредна, со повеќе сензори, камери и процесорска моќ. Ова овозможува уште повеќе можности за подобрена безбедност на патиштата. Развиени се системи за откривање на слепи точки, како што се Активна поддршка за избегнување страничен судир и аголни камери кај сопатникот. Традиционалните странични ретровизори сè повеќе се заменуваат со системи за мониторинг со камери, кои ја подобруваат целокупната видливост, особено ноќе.

 

Во меѓувреме, Општата регулатива за безбедност II на ЕУ прави уште повеќе активни системи за безбедност да бидат задолжителни, вклучувајќи Интелигентна помош за брзина, следење на одвлекувањето на вниманието од возачот и откривањето на ранливи корисници на патот. Исто така, се воведуваат построги барања во врска со видливоста, особено Лондонските стандарди за директен вид.

 

Во 2024 година, Euro NCAP, кој долго време поставува безбедносни стандарди за патнички автомобили, започнува со проценка на безбедноста на тешките камиони. Во своите први резултати од тестот, Volvo FH и Volvo FM добиваат највисока оценка од пет ѕвездички.

Камионите ќе продолжат да стануваат пософистицирани, користејќи го напредокот во поврзаноста и автоматизацијата, за да станат уште побезбедни.

Иднината: Што е следно во безбедноста на камионите?

Иако се направени огромни чекори во безбедноста на патиштата, индустријата продолжува да работи заедно за да ги направи патиштата и автопатите уште побезбедни. Производителите ќе продолжат да развиваат побезбедни возила и безбедносни карактеристики, владите и властите ќе продолжат да спроведуваат построги прописи и стандарди, а транспортните компании ќе продолжат да бараат начини да ја заштитат безбедноста на своите возачи.

 

„Додека не ја исполниме нашата визија за нула несреќи, секогаш ќе има простор за подобрувања“, вели Ана. „Една област, која мислам дека штотуку почнавме да ја истражуваме, е поврзаноста и податоците.“ Како што камионите стануваат пософистицирани, ќе можеме да добиваме податоци од други возила и од јавната инфраструктура и да можеме да ги користиме тие податоци во нашите системи. Можеби тогаш можеме подобро да ги предвидиме претстојните услови на патот и запирањата и да им овозможиме на возачите да реагираат побрзо. И во исто време, ќе продолжиме да работиме со поедноставните мерки, како што се обуката на возачите и кампањите за подигање на јавната свест.“

 

Можете да прочитате повеќе за наследството на Volvo Trucks во безбедноста на патиштата, како и за нашата визија кон нула незгоди.