Камиони

Volvo Trucks
2022-06-27
3 минути
Технологија и иновации Безбедност Електромобилност
Author
Volvo Trucks

Нула сообраќајни незгоди – сценарио од соништата или реална иднина?

Што би било потребно за да се намали бројот на незгоди во кои учествуваат тешки камиони на нула? Ако некој знае, тоа е Ана Вриге Берлинг, директор за безбедност во сообраќајот и производите во Volvo Trucks.

 

Вашата цел е нула незгоди. Дали се приближувате до неа?

Целиме на нула незгоди, па дури и да се гордееме со нашата работа, ни претстои уште долг пат. Жртвите во сообраќајот по глава на жител се намалуваат ширум светот, но вкупниот број сè уште се зголемува во многу делови од светот. Илјадници луѓе годишно гинат во сообраќајни незгоди во кои учествуваат тешки камиони, така што ние сме далеку од задоволни.

 

Повеќе од 90 % од сите незгоди се предизвикани од човечки фактор. Дали би рекле дека возачите на камиони не се доволно вешти?

Вистина е дека во повеќето незгоди човечкиот фактор игра улога – тука се вклучени сите учесници во сообраќајот, не само возачите на камиони. Сметам дека повеќето возачи на камиони се многу вешти. И важно е да се запамети дека има и позитивна страна на човечкиот фактор. Возачите на камиони – како и другите учесници во сообраќајот – избегнуваат многу повеќе незгоди отколку што предизвикуваат, благодарение на нивните постапки и реакции. Имајќи го тоа на ум, вистина е дека човечкиот фактор игра голема улога. Затоа, обуката на возачот, зголемениот безбедносен начин на размислување и свесноста за ризикот кај сите учесници во сообраќајот се многу важни за намалување на бројот на незгоди.

Безбедноста во сообраќајот е сложена загатка, а најголемите делови од сложувалката се безбедните возила, безбедните патишта и безбедните учесници во сообраќајот

Што е потребно за да се направат големи чекори кон нула?

Безбедноста во сообраќајот е сложена загатка, а најголемите делови од сложувалката се безбедните возила, безбедните патишта и безбедните учесници во сообраќајот. Главниот придонес на Volvo Trucks е да развива безбедни возила, но ние зависиме од инвестициите во подобрување на сообраќајните услови и од напорите да се постигне подобар безбедносен начин на размислување кај сите учесници во сообраќајот, нешто што воопшто не е помалку важно.

Ана Вриге Берлинг е директор за безбедност на сообраќајот и производите во Volvo Trucks.

Што треба да прави Volvo Trucks?

Безбедноста на возилата ќе остане наш фокус и постојано ќе развиваме нови системи за справување со повеќе сообраќајни ситуации и видови незгоди. Исто така, треба да се погрижиме нашите безбедносни системи да се користат на начинот на кој се наменети. Безбедносниот појас е веројатно најјасен пример дека тоа не е секогаш случај. Не се користи постојано, што доведува до фатални последици. За жал, истото важи и за другите безбедносни системи кои не се користат во целост и понекогаш се користат погрешно. Ова е проблем што треба да се реши. Ќе продолжиме да ја зголемуваме свеста за безбедноста во сообраќајот на тешки камиони и ќе придонесеме за подобрен безбедносен начин на размислување кај возачите на камиони и другите учесници во сообраќајот.

 

Кој безбедносен изум на Volvo Trucks е во вашите соништа за иднината?

Систем со совршени сензори за читање на луѓето кои точно ќе знаат што има околу камионот и ќе можат да ги предвидат намерите на другите возачи и учесници во сообраќајот.

 

Дали сценариото за нула сообраќајни незгоди е сценарио од соништата или реална иднина?

Бидејќи речиси сите несреќи може да се избегнат со комбинација на постоечката технологија на возила и безбедното однесување на корисниците на патиштата денес, тоа не би требало да биде невозможно. Но, во исто време, може да кажете дека секогаш ќе има ситуации каде несреќните и непредвидливите околности можат да доведат до несреќи. И тоа е веројатно точно - барем во догледна иднина. 

Во секој случај, ниеден број освен нула не е прифатлив. Тоа е нашата ѕвезда водилка во нашата работа и амбиција да ја подобриме безбедноста во сообраќајот низ целиот свет. Секој спасен живот кон нула несреќи е победа.

Жртвите во сообраќајот по глава на жител се намалуваат ширум светот, но вкупниот број сè уште се зголемува во многу делови од светот.