×

Електричните Волво камиони стануваат дел од транспортното секојдневие

Во 2022 година официјално почна производството и продажбата на првите електрични Волво камиони од најтешка категорија, а за 2023 година е најавено проширување на асортиманот. Истовремено, Волво ја претстави новата електрично погодна осовина, ја отвори својата фабрика за батерии и вовее нови технологии во комплетна согласност со електричните камиони. 

Доследно придржувајќи се до својата визија „Иднината е електрична“, во 2022 година Volvo Trucks ја консолидира својата лидерска позиција во развојот, производството и пласманот на целосно електрични камиони: единствениот во индустријата за тешки комерцијални возила во Европа што веќе има паралелна понуда - возила со конвенционални дизел мотори, со погон на гас и комплетна производна палета на камиони кои се напојуваат исклучиво на електрична енергија, од најлесниот модел FL до најтешкиот FH.
 

Volvo Trucks започна сериско производство на првите два модели на електрични камиони - FL Electric и FE Electric - во 2019 година, како една од првите камионски брендови кој беше подготвен за ваков потфат. Две години подоцна, во 2021 година, Volvo доби нарачки, вклучително и писма со намери, за купување на повеќе од 1.100 електрични камиони од повеќе од 20 земји.

Во средината на септември 2022 година, повторно како прв во светската камионска индустрија, Volvo започна сериско производство на тешки електрични камиони со вкупна тежина од 44 тони. Сериското производство на најтешките електрични камиони „започна“ во фабриката Туве во Гетеборг, Шведска, а монтажата ќе следи во 2023 година во Гент, Белгија. Volvo склопува електрични камиони на иста линија како и неговите конвенционални возила, што овозможува висока производствена флексибилност и зголемена продуктивност.

Неколку месеци претходно, на почетокот на мај, Volvo официјално го отвори системот за нарачки за својот асортиман на тешки електрични камиони, моделите FH Electric, FM Electric и FMX Electric. Некои од нив во влекачка верзија се веќе во производство, а за првиот квартал и во текот на 2023 година се најавуваат нови соло варијанти на камиони од сите три најтешки модели - шасија со кабини за различни надградби. Благодарение на повеќето опции за акумулатори, кабини и шасии, новите тешки соло камиони може да се прилагодат да носат електрични надградби за широк опсег на специјализирани транспортни задачи, вклучувајќи дистрибуција на стоки, собирање отпад и градежни работи. Новите соло електрични камиони имаат капацитет на акумулатор помеѓу 180 и 540 kWh. Тие можат да бидат опремени со две, три, четири, пет или шест акумулатори, со два или три електрични мотори.

За разлика од повеќето конкуренти, кои ги склопуваат своите електрични возила користејќи витални компоненти од надворешни добавувачи, Volvo се стреми да, како и во класичната програма, сè што е економски и продуктивно погодно, да го произведе во сопствените капацитети. Така, во втората половина на мај 2022 година, во својот комплекс во Гент, Белгија, ја отвори првата фабрика за батерии за електрични возила, а во третиот квартал започна и нивно сериско производство, заедно со електричните мотори, најважните делови на електричните камиони. Во новата фабрика, ќелиите и модулите од Samsung SDI ќе се склопуваат во батериски пакети кои се „прилагодени“ за електричниот асортиман на камионите FH, FM и FMX. Секој акумулатор има капацитет од 90 kWh, а можно е да се изберат до шест батерии (540 kWh) за едно возило, што зависи од специфичните барања за капацитет на секој поединечен клиент.

На најголемата изложба на комерцијални возила во Европа и светот, IAA Transportation 2022, во средината на септември во Хановер, Германија, Volvo ја претстави и новата електрична погонска оска, која овозможува уште повеќе простор на шасијата - за батерии, со интегрирање на електричниот мотор и преносот на задната оска. Повеќе батерии значи поголема автономија со едно полнење, што создава реални можности да се електрифицира и транспортот на долги растојанија. На електричните камиони со горивни ќелии, на кои Volvo Trucks исто така интензивно работи, а кои ќе бидат претставени во втората половина на оваа деценија, дополнителниот простор е добредојден за вградување на други компоненти.

 

Огромниот придонес на Volvo Trucks за заштита на животната средина не се одразува само во понудата на возила што не испуштаат штетни материи, туку и во други форми на постојана грижа за зачувување и здравје на животната и работната средина - од употребата на алтернативни горива во производствените капацитети, максимално рециклирање на амбалажа и потрошни материјали, обемни мерки за заштеда на сите извори на енергија, до производство на компоненти со користење на „зелена“ енергија од обновливи извори. Така, во сериското производство на првите тешки електрични влекачи од серијата FH, Volvo користеше челик произведен без употреба на фосилни горива. Познатиот шведски производител на челик SSAB испорача челик направен со користење на сосема нова технологија која користи електрична енергија и водород од нефосилни извори. Ова резултира со значително помало влијание врз климата и е важен чекор кон синџирот на вредност со нула нето емисии. Првиот челик произведен со новата нефосилна технологија се користи за шините кои ја формираат рамката на електричните камиони, столбовите на кои се монтирани сите други главни компоненти. Како што се зголемува достапноста на челик направен без фосилни горива, така тој ќе се воведува и во другите делови на камионот. Денес, околу 30% од материјалите во новиот камион на Volvo доаѓаат од рециклирани материјали. Исто така, до 90% од камионот може да се рециклира на крајот од неговиот животен век. Челикот произведен со технологија без фосили ќе биде важен додаток на традиционалниот и рециклиран челик што се користи во камионите на Volvo.