Камиони

Volvo претставува моќен камион за биогас за намалување на CO2 на подолги транспортни рути

Volvo Trucks претставува нов, помоќен камион кој може да работи на течен биогас. Новиот камион може да извршува долги и тешки транспортни задачи, а истовремено да ги намалува вкупните емисии на CO2.
Volvo претставува моќен камион за биогас за намалување на CO2 на подолги транспортни рути

Пред пет години, Volvo Trucks претстави камиони кои можат да работат на течен биогас (био-ЛНГ) - обновливо гориво што може да се произведува од многу видови органски отпад, вклучително и остатоци од храна. Тоа гориво може да ги намали емисиите на CO2 до 100

„Биогасот е одлично дополнување на електричниот транспорт кој им помага на превозниците во нивните амбиции за одржливост и се стреми кон климатски неутрален транспорт“, вели Даниел Бергстранд, менаџер на производите за камиони со гас во Volvo Trucks.

Камионите на гас, Volvo FH и FM, добиваат ново ниво на моќност од 500 КС, придружувајќи им се на претходните мотори од 420 и 460 КС. Моторите на гас добиваат и значајни технички подобрувања што ги прават поефикасни до четири проценти**, што заедно со новиот резервоар за гас со 10 проценти поголем волумен, придонесува за поголема автономија.

„Нашите ефикасни камиони со гас имаат перформанси споредливи со нивните еквиваленти на дизел. Полнењето гориво е скоро исто толку брзо како камионите со дизел, а растечката мрежа од повеќе од 600 станици за полнење био-ЛНГ и ЛНГ во Европа ги прави идеални за транспорт на долги релации“, објаснува Даниел Бергстранд.

 

Ниту едно поединечно решение не може да го реши проблемот со климатските промени


Зајакнатата линија на погон на гас добро се вклопува со тристраната стратешка мапа на Volvo Trucks за постигнување нула емисии: електрични камиони на батерии, камиони со горивни ќелии и мотори со внатрешно согорување кои работат на обновливи горива како биогас, HVO или, поеколошки - водород .

„Потребни се уште неколку технички решенија бидејќи достапноста на инфраструктурата за електрична енергија и гориво доста варира помеѓу земјите и регионите, и затоа што барањата за секоја транспортна задача варираат“, коментира Даниел Бергстранд.

Големи планови за замена на фосилниот ЛНГ со био-ЛНГ во Европа

 

Европското производство на био-ЛНГ се очекува да расте брзо за да се оддалечи од употребата на фосилни ЛНГ. Европската комисија го претстави планот наречен REPower EU, во кој фокусот е на создавање значително поголеми домашни производствени капацитети за различни видови енергија. Планот е годишното производство на биогас да се зголеми десеткратно до 2030 година*, а тој сектор веќе започна фаза на брз раст. Дури и надвор од Европа, потенцијалот за биогас привлекува се поголемо внимание.

 

Факти за камионите за гас Volvo:

 

• Модели на производи: Volvo FH, FM и FMX (на барање).

• Нивоа на моќност: 420, 460 и 500 КС.

• Гориво: био-ЛНГ (течен биогас) или ЛНГ. За осветлување на гасот се користи мала количина дизел или HVO.

• Автономија: до 1.000 km**.

• Технологија на моторот: Со користење на дизел мотор со висока ефикасност, се постигнува истата возност како и дизел камионот, што овозможува возење со тешки товари и покривање на долги растојанија.

• Новите Euro6 чекор Е мотори со гас се до четири проценти поекономични за гориво** од моторите со чекор Д.

• Моторите на гас се целосно надградени, а зголемената ефикасност е постигната со нови инјектори и клипови со намалено триење, заедно со нова турбо променлива пумпа за масло и вентилација на шахтата („секачот“) кој е одговорен за нефилтрирано масло.

 

Факти за течниот гас:

 

• Bio-LNG (исто така наречен LBG) е обновливо гориво - течен биогас (биометан). Секој органски отпад може да се вари за да се произведе биогас, на пример тиња од отпадни води, отпадоци од храна, ѓубриво и други отпадни производи.

• ЛНГ (течен природен гас) е фосилен гас (метан), кој се извлекува од подземни или подморски резерви.

• Процесот на втечнување на биогасот е ист како кај ЛНГ; гасот се лади до -162 °C. Тогаш горивото зафаќа значително помалку простор, што овозможува многу поголема количина на енергија да се вбризгува во камионот, со што значително се зголемува автономијата.

• Целта на Европската комисија (REPower EU) е десеткратно да го зголеми годишното производство на биогас - до 35 милијарди кубни метри до 2030 година*. Веќе е потврдено дека повеќе од 80 био-ЛНГ постројки ќе бидат готови во Европа до 2024 година. Германија и Италија, заедно со Холандија, се очекува да бидат водечки земји за био-ЛНГ во наредните години.

** Перформансите и автономијата со одреден вид гориво при реална употреба може да се разликуваат во зависност од многу фактори како што се брзината на возење, употребата на темпоматот, спецификацијата на возилото, оптоварувањето на возилото, вистинската топографија, искуството на возачот, одржувањето на возилото и временските услови.