Камиони

Приказната зад 5-те ѕвезди на Volvo Trucks во безбедносните рангирања на Euro NCAP

Ана Вриге Берлинг
2025-02-17
3 минути за читање
Безбедност
Author
Ана Вриге Берлинг
Директор за безбедност во сообраќајот и производите во Volvo Trucks

Во првите безбедносни тестови на Euro NCAP за тешки камиони, само два модели добија максимална оценка од пет ѕвезди – Volvo FH Aero и Volvo FM. Што е потребно за да се добие највисоката оценка? И што всушност се тестира?

 

Европската програма за проценка на нови автомобили (Euro NCAP), со седиште во Белгија, првично беше основана во 1996 година и набргу стана европски индустриски стандард за проценка на безбедноста на патничките автомобили. Таа е поддржана од повеќе европски влади, вклучувајќи ја и Европската Унија.

 

Сега Euro NCAP започна да тестира и тешки камиони, а првите резултати беа објавени во ноември 2024 година. Беа тестирани девет различни камиони од седум производители, а Volvo FH Aero и Volvo FM освоија по пет ѕвезди.

 

 

Што значи безбедносната оценка со 5 ѕвезди на Euro NCAP?

Важно е да се напомене дека во овие први рунди на тестирање, Euro NCAP проценува широк опсег на безбедни системи, како што се предупредување за судир и возењето со темпомат. Овие системи се дизајнирани да го поддржуваат возачот и да спречуваат воопшто да дојде до незгоди.

 

Во оваа прва рунда тестови, Euro NCAP ги стави сите камиони низ широк опсег на различни сценарија каде што ќе им се даде оценка за перформанси врз основа на тоа колку добро системите се справуваат со ситуацијата, од 0 – 100 %.

 

Безбедносните системи потоа се групирани во три области: безбедно возење, избегнување судир и состојба по судир. За да добиете пет ѕвезди, потребен е резултат од најмалку 80 % во сите три области.

Како функционираат безбедносните оценки на Euro NCAP

Секој безбедносен систем добива оценка која се собира за секоја област. Овие оценки потоа се користат за пресметување на оценка со ѕвезди од една до пет ѕвезди за целото возило. Опсегот на тестовите на камионот е следниов:
 

Безбедно возење

Следење на патниците, прегледност (и директна и индиректна) и помош за возилото (на пр. помош за брзина)
 

Избегнување судир

Фронтални судири со автомобил, пешак и велосипедист, судири при маневрирање со мала брзина и судири при напуштање лента
 

Состојба по судир

Информации за спасување.
 

Целта на Euro NCAP е постепено да го прошири опсегот на тестирање за да вклучи и заштита од судир во подоцнежна фаза, како и тестирање на камиони во различни транспортни сегменти.

Подобрување на безбедноста на патиштата со поддршка на возачот

Во областа на безбедно возење, Volvo FH Aero и Volvo FM постигнаа 80 % и 90 % соодветно. Ова најмногу се должи на директната видливост – со други зборови, колку добро возачот може да види што се случува пред камионот и на неговиот страничен дел. Ова беше овозможено со дизајнот на кабините и новите камери, што ги замени ретровизорите кај поновите модели на камиони.

 

Volvo FM постигна дури и повисоки резултати од FH Aero поради пониската положба на возачкото седиште, што овозможува подобар преглед на областа директно во непосредна близина на предниот дел од камионот.

Како напредните безбедносни системи проактивно спречуваат незгоди  

При тестирањето на системите дизајнирани да избегнуваат судири, двата камиона постигнаа 89 %, благодарение на системите за итни сопирачки и системите за одржување во лента на Volvo Trucks. Системите се дизајнирани да откриваат предмети и автоматски да сопираат или да ве насочуваат назад во точната лента. На пример, системот автоматски ги активира сопирачките кога автомобил пред камионите ненадејно сопира кога во близина на камионот има пешаци.

 

Euro NCAP го оценува секој систем со негово тестирање во повеќе од сто различни сообраќајни сценарија. Системот за предупредување за можна незгода со Emergency Brake на Volvo Trucks се покажа особено добро, избегна судир – и кај патничките автомобили, и кај пешаците и велосипедистите – во речиси секое оценето сценарио.

 

Само два производитела на камиони понудија автоматско сопирање за заштита на велосипедистите кога камионот врти кон совозачката страна. Volvo Trucks овој систем го нарекува „Active Side Collision Avoidance Support“ (Активна поддршка за избегнување страничен судир). Иновација што Euro NCAP ја опиша како „потенцијално револуционерна“ бидејќи се однесува на вообичаената опасност за безбедноста во урбаните области: велосипедисти што не се гледаат поради мртвата точка на камионот.

 

Дополнително, Euro NCAP им ја додели наградата „City Safe“ и на Volvo FH Aero и на Volvo FM поради нивната добра директна прегледност и добрите перформанси на нивните системи за активна безбедност, при заштитата на луѓето при ситуациите во градскиот сообраќај.

Исто така, важно е да се каже дека овие резултати не значат дека сме на крајот од нашето патување. Визијата на Volvo Trucks е да има нула несреќи – така што ќе продолжиме со нашата работа за развивање решенија што ги прават нашите камиони уште побезбедни.

Безбедноста е поважна од рангирањата и законите

Општо земено, Volvo Trucks верува дека главната причина за постигнувањето пет ѕвезди е во неговиот начин на размислување околу безбедноста.
 

„Секогаш имаме цел да развиеме безбедносни системи кои се дизајнирани да функционираат во широк спектар на сообраќајни сценарија. Од автопатишта до градски улици. Овој начин на размислување е споделен со Euro NCAP, што исто така ги тестира безбедносните системи во многу различни сценарија, за вистински да процени колку навистина се безбедни нашите камиони“, рече Ана Вриге Берлинг.
 

Таа продолжи: „Ова е доказ за нашите постојани напори да го надминеме она што го бара законодавството, кон нашата визија за нула незгоди во кои се вмешани нашите камиони. Оценките на Euro NCAP ќе ги водат клиентите во нивните одлуки за купување, а и ќе ги предизвикаат производителите на возила постојано да работат на подобрување на безбедноста.“
 

„Исто така, важно е да се каже дека овие резултати не значат дека сме на крајот од нашето патување. Визијата на Volvo Trucks е да има нула несреќи – така што ќе продолжиме со нашата работа за развивање решенија што ги прават нашите камиони уште побезбедни“, рече Ана Вриге Берлинг.

 

„Возбудени сме што гледаме како нашите напори за безбедноста се под лупа на Euro NCAP“, рече Ана Вриге Берлинг, директор за безбедност во Volvo Trucks. „Ова е првпат надворешна, независна организација да ја стави на тест безбедноста на тешките камиони и да ги анализира нивните безбедносни перформанси. Volvo долго време е познат по својата посветеност на безбедноста и е вграден во наследството на компанијата. Сега, резултатите од сите тие напори се потврдени со новите рангирања на Euro NCAP“, заклучи таа.

 

Дознајте повеќе за Погледот на Volvo Trucks околу безбедноста. Можеби ќе ве интересира да ги прочитате овие поврзани статии:

5 начини за намалување на ризикот од незгоди во кои се вклучени камиони и ранливи учесници во сообраќајот

Како Euro NCAP ќе придонесе за побезбедни камиони

3 начини за зајакнување на прегледноста на возачот и безбедноста на патиштата

Кои безбедносни системи беа тестирани?

Euro NCAP тестираше неколку системи на Volvo FH Aero и Volvo FM. Еве ја целосната листа:

Поврзани увиди