Камиони

×

Новите аеродинамички подобрувања на Volvo FH – како беа направени

Ажурирањата на аеродинамичкиот дизајн на Volvo FH дополнително ќе го намали одвојувањето на протокот и отпорот на притисокот, а дополнително ќе помогнат да се заштеди уште повеќе гориво при операциите на долги релации.
Нови аеродинамички подобрувања на Volvo FH
Volvo FH со дополнително подобрен аеродинамичен дизајн – за да ви помогне да заштедите уште повеќе гориво.

Надминувањето на отпорот на воздухот е значаен придонес за потрошувачката на гориво на камионот кога се вози со брзини од околу 50-60 km/h и повеќе. Неговиот ефект врз потрошувачката на гориво се зголемува експоненцијално колку побрзо возите.
 

Затоа аеродинамичниот дизајн одамна е една од најважните области на фокус на Volvo Trucks кога станува збор за намалување на потрошувачката на гориво на своите возила. Инженерите континуирано работат со тунели за ветер и симулации за да ги препознаат понатамошните подобрувања. Една од нивните клучни цели е да го одложат одвојувањето на протокот. Ова е кога слој на проток на воздухот се одвојува од површината на камионот. Колку порано се одвои, толку е поголема опашката зад возилото и затоа е поголем отпорот на притисокот. Минимизирање и одложување на одвојувањето на протокот, затоа го минимизира отпорот на притисокот.

Два типа на проток на воздух треба да се имаат предвид: подреден и одвоен.

„Протокот значително се забрзува додека преминува од точката на стагнација пред камионот (висок притисок) и преку страните (низок притисок)“, објаснува Андерс Тенстам, специјалист за аеродинамика, Volvo Trucks. „Ако камионот вози со 90 km/h, тогаш брзината на протокот на свиоците може да достигне брзина до 200 km/h. Ова ги прави предните агли многу чувствителен регион, а секој мал предмет или празнина може да има огромно влијание врз целокупниот проток на воздух“.
 

Во нивните најнови симулации и тестови, инженерите на Volvo Trucks беа во можност да идентификуваат голем број мали празнини и поделени линии на надворешноста на камионот кои би можеле дополнително да ја подобрат аеродинамиката доколку се запечатени.

„Можевме да видиме дека поделените линии и празнини може да бидат клучни во зависност од тоа каде се наоѓаат“, вели Матијас Хејдестен, инженерски специјалист за аеродинамика, Volvo Trucks. „Тие дозволуваат протокот на воздух да навлезе зад предните панели кој потоа се вшмукува во областите со низок притисок на страните на кабината. Оттаму, може да предизвика раздвојување на протокот кога е во интеракција со надворешниот проток на воздух“.
 

За да се спречат овие истекувања, поставени се нови заптивки помеѓу различните предни панели. Како резултат на тоа, секое активирање на одвојување на протокот на предните агли на возилото се елиминира, помагајќи му на надворешниот проток да остане прицврстен на страните на возилото подолго. 

„Многу се работи за совладување на малите детали“

„Совладувањето на аеродинамиката на камионот значи совладување на малите детали“, вели Андерс Тенстам. „Кабината на камионот е работно место со многу законски ограничувања и размислувања, така што постои постојана битка за секој милиметар расположлив простор за да се приспособат сите суштински функции.
 

Со додавање на овие заптивки, не само што се подобрува целокупната аеродинамика, туку и се отвораат дополнителни можности за понатамошни подобрувања долж возилото. Овие подобрувања вклучуваат додавање продолжено продолжување на вратата за да се пополни празнината во полето за стапки. Ова создава рамна површина на која може да се прицврсти надворешниот проток на воздух, со што дополнително се намалува одвојувањето на протокот. Користењето пошироки тркала и штитниците од кал создава поголема усогласеност, додека новото ширење на браникот го намалува јазот од тркалото. Ова резултира со намален проток на евакуација од тркалата и со тоа помал аеродинамичен отпор. Конечно, новите заоблени дизајни за капаците на краците на ретровизорите со помали дупки на врвот исто така помагаат да се намали одвојувањето на протокот.
 

„Со подобрување на условите на предниот дел на камионот одеднаш можеме да увидиме одредени можности за одржување на усогласен проток по страните“, објаснува Матијас Хејдестен. „Инаку, доколку не го направевме ова, ќе гледавме минимални придобивки од овие дополнителни аеродинамички подобрувања.“
 

Всушност, секое од овие аеродинамички подобрувања е оптимизирано за да се надополнуваат едно со друго. Додека секое поединечно ажурирање ќе даде свој придонес за подобрување на енергетската ефикасност на возилото и намалување на потрошувачката на гориво, заштедите што се генерираат кога се комбинираат заедно во еден пакет ќе бидат поголеми од збирот на сите делови.
 

Сакате да дознаете повеќе како да ја намалите потрошувачката на гориво? Прочитајте повеќе овде.