Камиони

Македонија

×

Внатрешност на кабината на новиот Volvo FM: нема поголем комфор за возачот

| 6 минути за читање | 6 минути за читање
Редизајнирањето на ентериерот на кабината на Volvo FM е првото редизајнирање уште од лансирањето на овој модел на пазарот кон крајот на 1990-тите. Карина Бистром, главен дизајнер за ентериер во Volvo Trucks, објаснува што ги инспирирало неа и нејзините колеги за целосниот редизајн, од подот па сè до таванот.
Карина Бистром, главен дизајнер за ентериер во Volvo Trucks застаната пред скици од дизајнот на Volvo FM и примероци во боја на ѕид
Карина Бистром го предводеше редизајнирањето на пространата, нова внатрешност на кабината на Volvo FM – задача која се чуваше во голема тајност.

Влегувајќи во новиот Volvo FM, првото нешто што ви паѓа во очи е колку многу е попростран. Исправениот А-столб додава цел дополнителен кубен метар на внатрешноста на кабината, со повеќе простор за практични потребни работи како што е складирањето. Тоа, исто така, придонесува и кон чувството на просторност и овозможува послободно движење на возачите. „Има голема разлика кога можете целосно да ги истегнете рацете над вас. Или лесно да се движите низ кабината, дури и со шолја кафе во едната рака. Тоа ви дава чувство на слобода - вистинско чувство на „уау!“, вели Карина Бистром. 

Сакавме да се осигураме дека сè ќе биде видливо и дека ќе може лесно да се достигне од возачкото седиште.
Скици со молив од инструмент таблата во кабината и од камионот Volvo FM Дизајнерската стратегија за кабината беше насочена околу самиот возач, поставувајќи сè да му е на лесно достапно место.

Карина Бистром го предводеше редизајнирањето на новиот ентериер на кабината на Volvo FM - работа што започна во студиото за дизајн на Volvo Trucks во Гетеборг пред скоро пет години и се досега се чуваше како врвна тајна. Од самиот почеток, Карина и нејзиниот тим беа фокусирани на дизајнирање на новата кабина за задоволување на потребите на возачите. Новиот Volvo FM мораше да биде и исклучително практичен и удобен, бидејќи не е само алат и работно место - туку и место за полнење на батериите и собирање сила. Затоа, дизајнерската стратегија беше насочена околу човечкото тело, поставувајќи сè на лесно достапно место за возачот.

„Workpod“ беше концепт што Карина и нејзиниот тим за дизајн во Volvo Trucks го имаа како клучен извор на инспирација за нивната работа. „Како возач, извршувате секакви задачи во вашата Volvo FM кабина - возење, администрирање, понекогаш одговарање на повици, барање информации или јадење, така што просторот мора да биде разнообразен. Во исто време, сакавме да сме сигурни дека сè е видливо и дека лесно може да се достигне од возачкото седиште“, објаснува Карина. 

Поглед од воздух на Карина Бистром додека сече примерок од кожа Карина и нејзиниот тим за дизајн на внатрешноста работеа директно со ергономски експерти, специјалисти за човечко-машински интерфејс (HMI), па дури и со аналитичари на материјалот при дизајнирањето на новиот Volvo FM.

Освен пространоста, друга работа што е веднаш впечатлива во врска со новиот Volvo FM е исклучителната видливост од кабината. Новата кабина има поголеми и пониски прозорци, што даваат многу пошироко видно поле, како и нови ретровизори и аголна камера кај сопатникот. Подобриот директен поглед од кабината се покажа дека директно го намалува времето на реакција на возачот. А со оглед на тоа што возачите на Volvo FM честопати треба да се движат низ тесни простори или улици со густ сообраќај, директната видливост е од суштинско значење. 

Но, за да се биде целосно фокусиран и одговорен како возач, не значи дека само видливоста треба да е подобра, туку и да се минимизира одвлекувањето на вниманието. А тоа е нешто врз што Карина и нејзините колеги во тимот за дизајн работеа напорно кај новиот Volvo FM. Новата кабина вклучува нова инструмент табла со дополнителен простор за складирање и 12-инчен дисплеј за инструменти со висока резолуција, опционален 9-инчен страничен дисплеј на допир за Infotainment, поддршка за навигацијата, информации за транспортот и мониторинг на камерата.

„Имаме чувство дека во изминатата деценија, на животот и на возењето им додававме информации и одвлекување на вниманието. Но, тешко е да се обработат сите тие информации. Овој пат, добивме шанса да го прекинеме тој тренд. Овој редизајн беше вистинска можност да ги одвоиме потребните од непотребните работи и да им дадеме приоритет на нештата што ги гледате и на времето кога ги гледате. Тоа исто така ви овозможува да го персонализирате дисплејот според вашите сопствени потреби“, вели Карина.

Карина допира црн мат примерок што не се лизга Нелизгачките патосници беа дизајнирани за да им овозможат на возачите дополнителна стабилност.

Тоа значи, на пример, дека бројот на икони во инструмент-таблата е намален и дека клучните сигнали и предупредувања во групата се засилени со позадинско хало светло. Светлината се менува од амбиентална бела боја во зелена кога е во тек некоја активност, како на пр. кога се активира трепкачот. Ја менува бојата во килибарна за да го предупреди возачот за некој проблем и во црвена за да укаже дека има сериозен проблем и дека треба да се запре камионот.

Возач седи во кабина и го користи новиот страничен дисплеј со екран на допир Новиот страничен дисплеј со екран на допир, кој исто така може да се активира преку гласовна контрола или преку копчиња на воланот, им овозможува на возачите непрекинат пристап до потребните алатки.

Уште една цел на дизајнерскиот тим беше да им овозможат на возачите на Volvo FM непречен пристап до потребните алатки. Пристапот до новиот екран на допир на страничниот дисплеј е возможен преку гласовна контрола или преку интуитивно поставените копчиња на воланот. 

„Сакаме возачот да се фокусира на патот и затоа дисплејот може да се контролира на повеќе начини“, вели Карина.

Карина Бистром потпрена на надворешноста на кабината на Volvo FM Карина потенцира дека клучот за успехот на редизајнирањето на Volvo FM беше пристапот до многубројните различни експерти во Volvo Trucks.

За возачите, кабината е исто така место за полнење на батериите. Зад седиштето на возачот, новиот простор за престој во Volvo FM е надграден за удобност. Креветот на новата кабина за спиење е подигнат за 17 см, со дополнителен простор за складирање и одгоре и оддолу. Покрај тоа, удобноста на кабината е дополнително подобрена преку зајакнатата изолација, којашто помага да се заштитите од ладно, од топло и од бучава. 

Подот сега е порамен, зајакнат и опремен со специјално дизајнирани подни подлоги со цврсто налегнување, за да им овозможи на возачите дополнителна стабилност, како во кабината така и при влегувањето во неа. Исто така, новиот, потенок, ергономски дизајниран I-Shift, го прави полесно префрлањето од седиштето до креветот. 

Карина Бистром објаснува дека, кога почнувале, таа и нејзините колеги сакале секој дел од дизајнот беспрекорно да се вклопи. Тоа значи дека има некои „уау фактори“ во возилото, но исто така и паметни решенија кои го прават животот подобар, но кои можеби нема веднаш да ги забележите. На пример, има вградени LED панели во разделувачите на преградите. „Тоа е релативно мал детал, но мислиме дека возачите ќе го ценат. На крајот на краиштата, кабината е место каде поминувате многу време како возач, па убаво е да го чувствувате просторот за престој како мирен и пријатен.“ 

Карина потенцира дека клучно за успехот на редизајнирањето на Volvo FM, беше пристапот до многубројните различни експерти во Volvo Trucks. Тимот за дизајн на Volvo FM работеше директно со ергономски експерти, специјалисти за човечко-машински интерфејс, па дури и со аналитичари на материјалот кои на пример одново и одново го тестираа држењето на новата подлога за вратата, за возачите да добијат цврста основа кога влегуваат во кабината. „Во силен дизајн, сите овие различни елементи мора да се вклопат заедно за да создаде хармонична работна и животна средина“.

Новиот Volvo FM

Лакомец на патот
Дизајнерите на Volvo Trucks честопати се инспирираат директно од природата во северна Шведска. За Volvo FM, еден извор на инспирација беше лакомецот, тој кус и мускулест месојадец што талка низ дивите предели на крајниот север. Способен и подготвен за каков било предизвик, лакомецот жестоко удира и покрај своите мали димензии - честопати напаѓајќи и многу поголеми животни, па дури и возрасни мечки. 

Виолетова, бела и сива илустрација на лакомец

Цврст и разновиден 
„Volvo FM може да се користи како противпожарен камион, камион за чакал или за отпад, задачи каде што возачите играат важна улога во општеството – тие навистина се секојдневни херои. Оттаму, сакавме дизајнот на камионот да биде изграден врз робусни линии и карактеристики, да одговара на различни намени и да комуницира со надворешниот свет на позитивен начин“.

Поврзани
Дизајнот на новиот Volvo FM е фокусиран околу интеракцијата помеѓу човекот и машината. „Камионот сега располага со повеќе информации, а дел од нашата работа беше да обезбедиме поврзување на сите системи и нивна непречена комуниција во секоја ситуација“.

Поврзани вести